Timpul, singurul lucru pe care nu îl putem controla integral, nu-l putem încetini, nu-l putem întoarce!

Toată lumea știe cât este de prețios timpul dar, nu multă lume îi dă importanță. Ceea ce putem face este să ne organizăm eficient cât să fie destul pentru toate!

Uite structura unei zile, săptămâni sau a unei luni. Mă folosesc de 5 reguli si 5 tipuri de liste:

1.Stabilește limite de timp.

Stabilește din lista de To Do pe zile, ce sarcină vrei să îndeplinești și în cât timp crezi că o poți îndeplini. Sugerez să începi cu ceea ce nu îți place, de obicei mănâncă 80% din randamentul tău, așa că focus pe sarcină, fără distrageri tip Facebook, alt email, whatapp sms.

2. Nu-ți impune sarcini multiple.

Știu, știu și eu mă credem Mafalda însă nu am reușit să le fac pe toate repede și bine! Am creeat liste! Mi-am dat puține sarcini zilnice pentru a putea executa bine și nu doar parțial.

3. Fă pauze.

Un domn deștept spunea: Pauzele dese cheia marilor succese! Lucrează 50 minute apoi fă pauză de 10 minute! Works like charm!

4.Planifică și vizualizează-ți zilele!

Planificarea este mama organizări în toate domeniile. Chiar si mamele pot avea un sistem de bună funcționare! Voi scrie în curând despre asta. Vizualizându-ți următoarea zi de cu seară, va fi mai ușor de îndeplinit sarcinile.

5. Metoda DEEPAK C.-The Two-Ticks Method(2 căi)

Nu, nu am inventat eu nimic încă dar, metoda aceasta, înțeleasă corect este eficientă. Domnul Deepak spune așa:

     -Luați o foaie de hârtie și notați  toate sarcinile de îndeplinit într-o zi, una sub alta. Apoi trasați cinci coloane. 2 coloane lângă aceste sarcini denumiți-le urgent și important, alte 2 coloane nu este urgent dar e important, urgent dar nu important și aici poți delega pe altcineva să rezolve. Ultima coloana este neimportant și tai sau lași pe altă dată. Acum îți califici fiecare dintre sarcini și pui în coloană un marcaj corespunzător. Asa stii cu ce sarcină începi ziua. 

Citez: 

     “If it is: 

  • Urgent and important, then do it immediately or next.
  • Not urgent, but important, then put it in the diary or in the to-do list to do later.
  • Urgent, but not important, then delegate it to someone else and
  • Neither urgent or important, trash it.

That’s it. Simple and effective method to choose and do the work that really matters and creates impact for you!”

Energie sau epuizare? Este organizarea timpului o soluție?

Poate te întrebi dragă mămică, tu…de ce ești așa de epuizată la sfârșitul fiecărei zile și abia aștepți să te duci la somn.

De când au apărut copiii în viața noastră, de ce perna devine cea mai bună prietenă?

unslash

 

Ei bine, cum spuneam și în alte articole, inspirată de specialiști în organizarea timpului si de alte mămici din diverse colțuri ale lumii, am învățat să fac liste, să planific!

sursa
smead.com

În prezentarea mea de început, în articolul “My life, My jurney” spuneam că am fost General Manager de hotel iar acum sunt GM căminului meu. Acasă, nu am subordonați ca să pot delega ci tot eu execut, deci listele de organizare sunt eficiente și salvez timp și bani.

Am ales vineri seara sau sâmbătă ca zi de facut liste pentru urmatoarea saptamană. Uneori mai fac și joia în functie de timp.

OK, deci, uite cum procedez eu:

  1. listă cu ce am de făcut, în mare de luni până duminică.
  2. listă cu ce am de făcut urmatoarea zi, o fac seară de seară, (To Do) de exemplu: după rutina de dimineața îmi impun ca într-o zonă a casei să insist cu curățenia/depozitarea/organizarea spatiului atunci când timpul îmi permite apoi pauza urmata de 50 minute verificat email iar pauză.
  3. listă cu meniul de luni până duminică. Mă gândesc și la resturile rămase ca să economisesc bănuți.
  4. listă de cumpărături. Aici adăugăm și lista ta mamico de recreere/răsfat. Timp pentru sine.
  5. listă activitați cu copiii si/sau necesitatile lor: ședinte școlare, stomatolog, sport, joacă, shopping pentru ei. 

Trebuie să fim constiente că nu avem o memorie extraordinară să ne putem aminti 100% tot ce ne propunem să realizăm. (oh, trebuie să fac asta si asta si asta si asta si….).

Fie scriem de mână, pe hârtie, fie pe un gadget, un telefon/o tableta sau un laptop. Toate au funcția de planificare dar si de reminder. De ce să obosești mai mult creierul când, notând, poti bifa sau vedea mai ușor ceea ce ai de făcut în acea zi/săptamana/lună?

Va atasez un exemplu de calendar în care trebuie notat  tot ce este important. În articole viitoare voi descrie listele în detaliu.

Imagini pentru calendar march 2019 printable

 

Sunt Elena și vă îmbrățisez cu drag!

Spor si energieee…