Fructe, legume,semințe,smoothie, shake sau fresh, blender, robot, storcător manual, cu presare, centrifugare sau prin masticare, mixer? Ăăă…Say what?

Aș bea ceva, dar nu știu ce! Ceva, care să fie răcoritor, dulce, să nu mă îngrașe, eventual să slăbesc pe ici, pe colo….

Cum ne pregătim pentru un suc delicios, nutritiv sau energizant? Simplu, învățând corect!

Știm cu totii că femeia încearcă măcar o data în viața, o dietă, cu scopul de a arăta mai bine dar, mai sunt și ceilalti membri ai familiei, copiii sau prietenii dragi.

Până la nașterea copiilor, nu am dat importanță diferențelor dintre un smoothie si un suc din fructe sau legume. Dacă gustul imi plăcea, beam fără să mă gândesc la valori nutritionale. De multe ori mixam greșit fructe între ele, devenind ulterior bombe calorice însa am constientizat la timp si am început să studiez si să întreb diverși nutritionisti ce merge cu ce.

Smoothie-urile, comparativ cu fresh-urile mai conţin şi fibre, iar acestea sunt foarte importante pentru tranzitul intestinal şi pentru sănătatea noastră în general.

Ce este SMOOTHIE?

Smoothie-ul este un suc natural cu diverse proprietăți de-a dreptul miraculoase aș zice, care ne poate ajuta în diverse situații medicale, în curele de detoxifiere sau în cele de slăbire. Este un suc obtinut prin amestecul unor fructe sau legume intr-un aparat numit blender sau robot. Mai bine spus nu se elimină fibrele din fructe sau legume. În plus, smoothie-ul este un energizant perfect, mai bun decat orice complex de vitamine pe care il poti cumpara de la farmacie. Ca orice suc, cu o reteta adecvata poate fi consumat atat de adulti, cît și de copii.

Smoothie-ul este o bautură care trebuie consumată imediat dupa preparare sau in maxim 3 ore si ținut la rece. In caz contrar, riscă să-și piardă proprietățile nutritive. Pentru un smoothie sănătos, mai intâi intrebi un nutritionist. apoi vezi care smoothie te mentine in forma maxima si iti oferă energie pentru toata ziua. Ingredientele pe care le alegi sunt foarte importante: legume, fructe, fructe congelate, lactate de origine animala sau lactate vegane(lapte din migdale, caju, orez, soya) sau diverse seminte, condimente, nuci si cereale. De exemplu semintele de in sau cele de chia sunt perfecte in retetele de smoothie-uri, la fel si ghimbir, turmeric, piper negru. Pe langa seminte, insa, poti adauga si ingrediente precum fulgii de ovaz, care te vor ajuta la digestie si sau o picatura se uleiuri esentiale naturale 100%.

Smoothie cu turmeric

Super-alimentele?

Aceasta denumire de Super-aliment provine din SUA si reprezinta alimentele organice si ecologice, super sănătoase, recomandate de nutritionisti intr-o dietă optima fiecaruia. In Uniunea Europeana nu toate alimentele organice sunt denumite supra ci doar cele care au fost dovedite stiintific a avea caracteristici pozitive, poarta numele de superalimente. Superalimentele includ, printre multe altele, faimoasa alga chlorella, salata verde, spanacul, microplantele, afinele, merisoarele, avocado, sfecla rosie, migdalele, nucile  toate acestea pot fi folosite in retete de smoothie-uri cu masură.

Ce este un FRESH?

De fructe sau legume, reteta trebuie recomanda de un medic nutritionist conform organismului fiecaruia. Cu riscul de a mă repeta, nu incercati retete dacă aveti o situatie medicala delicata(de exemplu diabet, hipertensiune, dereglari hormonale).

Suc cu zmeură

Fresh-ul este concentratul de suc prin procedeul de stoarcere. Storsul fructelor sau legumelor si separarea lor de coaja si pulpa se recomanda in cazul anumitor diete sau diluat cu apa fără a mai adauga alți indulcitori.

Fructele conțin în marea lor majoritaritate două polizaharide: fructoză şi glucoză. Nu stiu eu multi termeni despre valori nutritionale insa baza am retinut-o.

Consumul moderat de fructe (3 x saptămână) presupune un aport scăzut de fructoză pe când într-un suc fresh de fructe nediluat, cantitatea de fructoză este foarte mare, iar impactul asupra organismului este unul negativ.

Conform CSID.RO:

“Consumul ocazional nu are impact metabolic atât de negativ, însă a începe fiecare dimineaţa cu un suc fresh iţi poate afecta sănătatea pe termen lung şi te poate predispune la obezitate, acid uric mărit cât şi rezinstenţă la insulină ce precede diabetul de tip 2.”

Prin urmare, evită  sa consumi des sucurile concentrate tip fresh de fructe şi servestele,  mai bine, diluate în smoothie-uri sau in forma lor naturală.

Ce este un Shake sau Milkshake?

Dupa cum intelegem si din denumire este o bautura ce contine lapte. Este o bautura cremoasa, dulce si rece, ce are in compozitie lapte, inghetata, fructe, siropuri sau toppinguri cu arome tip caramel, ciocolata, fructe de padure De origine, a aparut in Statele Unite insa, este foarte popular si in Europa, unde, mai des il intalnim sub denumirea de Frappe. 

Foto credit tablespoon.com

Multa vreme nu am stiut diferentele dintre smoothie, fresh, suc, shake, limonada, însă am învătat, studiind. Acum spun si eu mai departe, poate încă mai sunt persoane care nu stiu, cum am fost si eu.

Sunt Elena si ador sa impart cu voi din experiențele mele de viață! Saluteee!

Spor si energieee!